#0097

I DN kultur i lördags outas Ifk Göteborgs nya hymn och även om jag knappast gillar Ifk så kan man väl knappast klaga på valet av artist. Fast jag måste ändå erkänna det är lite obehagligt att tänka på A Young Summer's Youth som en fotbollslåt i framtiden. Det är nämligen den, översatt till svenska och framförd av Joel Alme som spelarna ska halta in till.
 Jag är på plats 11 april och hör hur den satt sig bland Göteborgarna, refränglösa hymner är svåra att få till eftersom folk aldrig kan sjunga i rätt takt. Dock står jag på motsatt sida av arenan och supportar Djurgården och inget annat.

Joel Alme - Snart Skiner Poseidon

Kommentarer
Postat av: evelina

framåtanda

2009-03-30 @ 16:14:34
Postat av: Anonym

karaokeversionen:

http://www.youtube.com/watch?v=YuKQgMDdGGE

2009-03-30 @ 20:15:19
Postat av: Culkin

Fint, jag gillar inte fotboll, göteborg och föredrar Hästpojkens version.

Men fint ändå.

2009-03-31 @ 00:19:25
URL: http://culkin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0