#0076

El Perro Del Mar producerat av en kille som gör långsamdisco (Studios Rasmus Hägg). Jag var skeptisk från början.
"Vad ska Rasmus Hägg pilla på när det handlar om soulinfluerad, tystlåten pop?".

Jävligt mycket tydligen. Det här kan vara den absolut snyggaste EPDM-låt jag hört. Och det var en alldeles naturlig utveckling. Det doftar 80-tals chill-out lång väg.  Lite Chris Rea typ. Och utveckligen kan jämföras lite med France Gall kanske. 60-talspop med klapp klapp blev långsam, svävande pop innehållandes snygga percussiondetaljer. Saint Etienne kan ju vara en rätt vettig jämförelse också.
Vilket lyckat samarbete alltså! Nu ser jag grymt mycket fram mot skivan och satsar på att lyssna på Change of Heart på repeat.

Kommentarer
Postat av: Gorillan

Gillar nya singeln jättemycket. Bra sida! Det kommer att bli fler besök...

2009-03-01 @ 14:02:13
URL: http://shadazz.webblogg.se/
Postat av: Culkin

Den där förkortningen stör mig, jag läser alltid EPMD och blir besviken.

2009-03-01 @ 16:42:23
URL: http://culkin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0