#0069

Pet Shop Boys kommer gå segrande ur 2009 års strid mellan gamla synthrävar. Love Etc. är catchy och känns faktiskt som något som Neil och Chris inte sysslat med tidigare.

Depeche Mode hade å sin sida premiär för sin nya singel Wrong för några dagar sedan. Min första reaktion var att det antagligen var något överblivet efter inspelningarna till senaste skivan, Playing The Angel. Den låter oerhört oinspirerad och låten är bara som ett långt träsk att ta sig igenom. Senaste singeln, Martyr (herregud vilka namn...) var åtminstone lite catchy och då blev det på något vis bara ganska roligt över att de var så DM-klyschiga.

Dave Gahan såg gammal ut. Martin Gore såg inte tillräckligt utflippad ut. Andy Fletcher var precis som vanligt och det ska han vara. Den tyska trummisen som jag aldrig minns namnet på såg precis lika töntig ut som förut.

Känns ju inte så överdrivet lovande måste jag säga. Särskilt inte om hela skivan ska låta så här. Jag har gillat Depeche länge och tyckte ändå att det skulle bli kul att se dem på Arvikafestivalen i sommar. Nu känner jag mest att det kan bli en plågsam upplevelse (i klass med New Order som var en kombination av det bästa och mest traumatiska jag sett).

Och när jag tänker på det är det nog ingen fight övervhuvudtaget.

Kommentarer
Postat av: Culkin

Jag ska nog köpa mig en endagsbiljett till arvika enbart för Depeche!

Det spelar ingen roll vilken skiva de turnerar med, de är alltid ett av världens bästa liveband, man får se de nya låtarna som ett slags mellanspel.

2009-02-26 @ 13:25:57
URL: http://culkin.blogspot.com
Postat av: Emanuel

Jo, men det kändes jävligt trött på scenen också.



Fast att se gamla klassiker, jävlar i mig! Det kan bli grymt.

2009-02-27 @ 11:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0