#0065

Fyfan vilket jävla gatlopp jag sprang vid Gullmarsplan i natt. Efter att ha upplevt en extremt otrevlig busschaufför på buss 4 hamnade jag i alla fall vid Gullmarsplan samtidigt som jag ser 893:an komma åkande. Vill jag ta det lugnt och därmed tvingas till att vänta i 30 minuter vid en iskall, pissluktande betongkloss i Johanneshov (som inte är Hovet)? Nej.
Därav: jag springer som fan. Där uppe har de naturligtvis något ombyggnadsarbete som gör att jag inte har någon aning om var bussen stannar. Famlar runt och ser den ändå. Springer som jag inte sprungit sen jag spelade fotboll. Hinner med bussen och faller ihop till en potatissäck och rosslar. I dag känns det som att någon stoppat järnfilsspån i halsen på mig.

Men det var ju ändå en fin kväll. Jag kommer ihåg början av min låtlista ungefär.

Ultravox - Lament
OMD - So In Love
Roxy Music - More Than This
Tears For Fears - Everybody Wants To Rule The World
Associates - The Affectionate Punch
China Crisis - African And White
The Lotus Eaters - It Hurts
Horse Shoes - Midnight Running Club
Burning Hearts - I Lost My Colour Vision

De två sista är inte speciellt new romantic men skitsamma. De är bra.

Efter det var det lite shoegazing á la Anders och sen italo-fest med Nadja. Wöh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0