#0063 - Grattis

http://www.youtube.com/watch?v=hDhfmzPDHJU





Grattis som fan helt enkelt. 2004 var vi två kids. Vi såg det här bandet på Debaser som ännu inte hette Debaser Slussen utan bara "Debaser". Du var 15 och jag var 14. Jag hade en vit skjorta och en jeansjacka. Jag har alltid förknippat jeansjackor med min farbror som bor på våning 14 i ett hyreshus i Bredäng och var inte så nöjd med klädkombinationen.  Vad du hade på dig vet jag faktiskt inte men jag gissar att det var svart. Jag kunde gå hem efter spelningen och det var fortfarande ljust ute. En fin vårdag var det i alla fall, det vet jag faktiskt helt säkert.
 Jag vet inte vad det var men av någon anledning måste jag ha verkat trevlig eftersom du redan vid 15 hade tillräckliga stalking skills för att hitta mig.

Nu är du 20 och jag är 19. Vi har sett tre årgångar av leriga fält i Västvärmland. Vi har sett ner i för många ölglas. Vi har debatterat fotboll (men ännu inte stått på varsin sida av ett ettrigt Råsunda). Spelat fotboll har vi dock gjort. Du har pratat om pojkar (män) och jag har säkert pratat om flickor . Säkert en miljon diskussionssekunder om Henrik Berggren, Theo, Mozzen och diverse andra popmän som både du och jag varit fans till (Jag hade kunnat göra en dagbok enbart utifrån sms:en där du sett någon ny person). Vi har varit på urspårade fester. Vi har firat ett nyår där jag blev så full att jag fick krypa hem från bussen. Vi har flytt från dj:s som spelat dålig musik. Vi har gått promenader i ett isande kallt Stockholm. Vi har introducerat nya människor för varandra.

Den här listan i sig självt borde räcka för att du ska förstå att du har varit en väldigt viktig del av mina senaste fem år.

Kram M, från din vän.

Kommentarer
Postat av: M

Nu blir jag alldeles rörd. Nu måste jag sitta uppe en timme till och vara nostalgisk och dan. U rule. Kram.

2009-02-17 @ 00:08:40
URL: http://tjugohundratalet.blogg.se/
Postat av: e

det här var himla fint! den där debaserkvällen har etsat sig fast i minnet hos alla som närvarade, uppenbarligen :)

2009-02-17 @ 14:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0