#021

Jag köpte en SvD igår. Vanligtvis är det inget jag gör särskilt ofta (det händer ibland dock, den går ju att plocka åt sig på cityterminalen). Anledningen var att jag ville ha en tidning och i och med att jag har en prenumeration på Dagens nyheter hemma redan så ville jag inte gärna betala för två samma dag. Jag skulle kunna göra paus visserligen under de veckor jag är utlokaliserad i Bromma, men jag tror att min pappa skulle bli lite ledsen om han inte varje morgon skulle få läsa sporten så jag låter bli. Därav: SvD-köp.

Igår med Per Gessle. Den mannen måste vara en av de konstigaste musikerna i hela Sverige. Han har precis tagit sig för att göra en elektronisk discoskiva. Jag minns inte var jag läste den här klockrena kommentaren, men all heder åt den som skrev det: "Per Gessle tänkte antagligen, "den där Kleerup går det ju bra för, man kanske skulle satsa på synthar".
I gårdagens artikel fäller han själv den helt fantastiska kommentaren: "Jag började göra beats på min laptop förra sommaren".

Tänk er nu Per Gessle sitta och göra beats på en laptop. Det är fantasieggande. Fint att han bevisar att det går att fortsätta lära sig saker.

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2049971.svd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0