#036

Årets 20 bästa EP/singlar enligt mig. Imorgon album.



1. The Radio Dept. - Freddie and the Trojan Horse
Jag har fina minnen av hur jag på mitt städjobb i somras blickar ut över stan från 12:e våningen. Det regnar samtidigt som Closing Scene spelas i min ipod. Antagligen en av de bästa musikaliska upplevelser jag haft i år.



2. Glasvegas - A Snowflake Fell (And It Felt Like A Kiss)
Det har varit så mycket prat om Glasvegas storhet, men jag tycker att det var när de gjorde sin jul-ep som det verkligen gick att förstå storheten. Precis som "A Christmas Gift For You" är det här en julskiva som kommer gå att lyssna på under högsommaren.



3. Days - Downhill
Innehåller några av årets finaste svenska poplåtar.



4. Northern Portrait - The Fallen Aristocracy
Beviset på att dansk musik kan vara mycket mer än Mew och Alphabeat.



5. Nordpolen - Skimret

6. Khonnor - Softbo
7. The Ruling Class - Tour De Force
8. Dag För Dag - Symmetry of Standing
9. The Embassy - State '08
10. Fleet Foxes - Sun Giant
11. Cocoanut Groove - The End of the Summer on Bookbinder Road
12. Northern Portrait - Napoleon Sweetheart
13. Air France - No Way Down
14. Skansros - Drömmen om Skansros
15. The Tough Alliance - Neo Violence
16. Palpitation - I'm Happy Now
17. The School - Let It Slip
18. Sambassadeur - Final Say
19. My Darling You - Techno Music For The Indiepop Haters
20. Håkan Hellström - För En Lång Lång Tid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0