#028 - Jul 2008

Jag kan inte riktigt fatta att det är december. Visserligen har jag en elljusstake alldeles bredvid mig, men ändå.

I min omgivning har det cirkulerat en hel del julkalendersplaner (i radioformat. kanske podcast), men vi har aldrig gjort något av det hela. Istället, en kavalkad av jullåtar!

Jag inleder med ett band jag inte tycker om speciellt mycket egentligen, The Concretes. De verkar helt enkelt sjukt överspända. En av de största chockupplevelser jag haft var när den förra sångerskan, Victoria Bergsman, i en intervju talade ut om sitt tidigare drogmissbruk. Det kändes helt bisarrt.
  Men skriva jullåtar kan de uppenbarligen, för den här är faktiskt ganska trevlig. Och framför allt ganska mysig ändå. Fast sången känns....överspänd.


http://www.mediafire.com/file/i4ovm0mnmzo/03 Lady December.mp3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0