#0052

När Hultsfred stoltserar med The Killers känns festivalen redan körd. De hittills bokade banden känns oerhört sunkiga. Kom igen, tror de att det ska bli en massinvasion till ett småländskt fält när biljetterna kostar 1400 och man för det priset får Lars Winnerbäck och Regina Spektor? Jag vet att det kommer fler band, men den här starten ser inte direkt lovande ut.

Enligt mig borde festivalledningen bara acceptera att bäst före datumet är passerat och antingen lägga ner eller minska på allt och satsa på en mer gedigen festival. Just nu är bara innebandy-svennar som tycker att The Sounds är höjden av svensk musik nöjda med festivalen.

Min vän Jonas, en allt igenom sympatisk person med ett stort pophjärta och en trivsamt klingande småländska har uttryckt en viss sorg över utveckligen. Han kunde minnas festivalens glansdagar och som smålänning menade han att det skulle vara surt om festivalen försvann.

Jag förstår honom. Även om jag inte är smålänning så minns jag tillfällen då jag kunde sitta och titta på sändningar från festivalen.

Hultsfred är självdöende. Är det inte ekonomiskt så är det ändå ideologiskt eftersom festivalen kommer bli tvungna att boka skit för att gå runt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

har de bokat the killers? nu vill jag åka!

2009-01-28 @ 21:15:08
Postat av: Culkin

1999 stoltserade Hultsfredsfestivalen med band som Bloodhound Gang, Goo Goo Dolls och ett DJ-set med Antiloop. (allt på hawaii scenen).

Det jag vill få sagt är att inte mycket har hänt på 10 år. Festivaler drar sig alltid med skitband och det är väl ändå innebandy-svennarna som köper biljetter. Indiepubliken skaffar press-ack genom sitt "fanzine" osv.

2009-02-04 @ 21:25:33
URL: http://culkin.blogspot.com
Postat av: Emanuel

Fast NÅGOT måste ju ha hänt ändå. Det går ju så mycket sämre jämfört med förut.

2009-02-09 @ 20:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0