#0064








Undrar när de där utländska banden som låter som Embassy och Studio kommer? tänkte jag förra året efter att Sonic publicerat recensionen av Studios Yearbook 2. Nu vet jag åtminstone ett amerikanskt band som verkar direkt influerade av Embassy, nämligen Horse Shoes. Åtminstone listar de Embassy på sin myspace. Sval cocktailpop som låter mycket Field Mice. Mycket mer än Embassy faktiskt.  Snart på väg med en ep på Shelflife som är på starkt återtåg och ser ut att befästa sin position genom att hålla en sjukt hög nivå.

Dessutom blir det popfest 13 mars med Days och Champagne Riot.  Kan bli en riktig höjdare.

Låtar 11-18 februari.

Skansros - Vårsol
En av de finaste svenska poplåtarna i vår räknar jag med.

Liechtenstein - Everything's For Sale
De fortsätter med sin grej. Snygg 80-tals poppunk.

Horse Shoes - Midnight Running Club
Horse Shoes finaste låt.

Kavalleriet - Hoppet
Göteborgspop, falsett, väldigt bra. Misstankar om inblandning av åtminstone någon Almedal-medlem (men jag kan ju ha fel).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0