#0060

Bäst senaste veckan.

Yvonne
En självklarhet nästan. Det är bekräftat att de faktiskt ska spela i Eskilstuna i sommar. 5 juni närmare bestämt. Egentligen var tanken att spelningen på Debaser Medis förra året skulle vara deras sista. Men med tanke på att dagsformen verkade vara väldigt hög så är det bara att tacka och ta emot. Alla klassiker jag ville höra spelades och Henric de la Cour ägde hela lokalen trots en gipsad fot.  Att se det här bandet i deras hemstad kan bli en knockout.

Makthaverskan
Alltså, fasen. På Digfis senaste lista har Lars Jämtelid efterlyst en Stockholmsspelning med det här bandet. Jag har varit sjukt sugen på det, men nu lär deras aktier ha stigit för mycket i värde. Dessutom är det ju fortfarande osäkert när High Drama ställer något annat än ett akustiskt band på scenen. Men lyssna på det här bandet och bli bedrövad över att du inte var lika bra som sextonåring (det blev jag).

Pet Shop Boys
Först gillade jag inte nya singeln Love Etc. alls. Men det tar sig lite känner jag.

Christopher Sander
Live på Landet igår. Tillsammans med en stråktrio, piano och lite slagverk blev det faktiskt väldigt vackert. Jag tror att det är såhär han gör sig bäst nästan. Där [ingenting] ibland kan vara lite tråkiga live blev det här bara vackert.

Liechtenstein

Ny singel som håller samma goda kvalitet som tidigare verk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0