#010

Lista nummer 2, vecka 37.
1. Östermalms tioårsfirande på Debaser Medis igår, tillsammans med Florence Valentin, Suburban Kids With Biblical Names och King Fari Band som Oscar trodde var Haninge-sunkhaket China Stations husband. Florence gjorde ett kort och intensivt set. En Östermalm-Cover, Haninge Punks (som jag väntat på att få höra den live!) och Pokerkväll i Vårby Gård. SKWBN spelade nya låtar, några gamla och inte minst en låt på svenska som Mattias tidigare sagt heter något med "sunkhak". Jag glömmer alltid bort titeln men det är en fantastisk låt. 
  När kvällen kändes lagom avverkad tog jag och Oscar oss till grekvagnen på medis för lite nattamat. Jag tror att det vi såg var något slags rekord över antalet utkastade från Debaser Medis under en och samma kväll. Under den tiden vi åt räknade jag till 6 stycken. Under kanske en kvart. Galet. En av de som kastades ut var en äldre man med kryckor som ramlade ihop bakom en bil och svor åt vakterna. Tillsammans med King Fari Band kändes det som att Handen hade flyttat in på Debaser Medis för en kväll.
2. Pistol Discos nya låtar. Hurra hurra! Grymt att vi har ett så produktivt krautband i Sverige. De nya låtarna känns till viss del ännu mer polerade än de tidigare. Mindre dist? http://www.myspace.com/pistoldisco
3. Zeigeist - Pressurized Chamber. Det tog ett tag för mig innan jag lyssnade på den nya skivan. Det kändes lite som att de bästa låtarna redan hade spridits och lyssnats igenom en miljon gånger, men där tog jag fel. Och till viss del hade jag visserligen rätt, för utöver det här guldkornet (Visage! Visage!) var de flesta nya låtarna sådär.
4. Nordpolen, t-shirt hos sincerelyyours. Fin. Jag har beställt en redan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0