#013 - Vilka var eller är Victorian Tin?



Laddade ner en demo med det här bandet för någon månad sen kanske. Det var min favoritanvändare på soulseek som jag säkert tankat alldeles för mycket för och som antagligen tröttnat för länge sen på att se mitt användarnamn dyka upp i hans fönster. Jag hade ingen aning om vad det var, men jag tyckte att det lät spännande. Dessutom hade killen en totalt oklanderlig smak och musikbiblioteket var i det närmaste fläckfritt. Jag tankade, jag lyssnade och jag älskade det. Som Felt med trummaskin. Eller ett tidigt Smiths korsat med Cocteau Twins. Eller när jag nu är inne på en massa bajsnödig namedropping så lät det inte helt obekant Days. Och alla gillar ju Days. 
  Problemet med det här bandet var bara att jag inte hade någon aning om nånting. Vilka var dem? Varifrån kom dem? När existerade det här bandet? Var det ens "dem", det kan ju ha varit en ensam kille? Något som bruket  av trummaskin tyder på. Steg ett var att googla. Det enda jag fick upp var en massa bilder på metallföremål och gamla reklambilder för Coca Cola. Sedan sökte jag på myspace. Dels kunde det ju vara så att bandet fått en sida där efter deras existens, eller så fanns ju också den lilla möjligheten att det var ett band som lät extremt 80-tal men existerade idag. Det här gav inte heller resultat. Slutligen frågade jag användaren som jag tankade det här ifrån. Inget svar. Så nu är jag här, med en fantastisk demo (i mina öron åtminstone) och vet inget. Jag TROR rätt starkt att det är engelskt 80-tal. Men det kan ju vara fel. Så här låter det i alla fall: http://www.mediafire.com/?sharekey=b4430685e67d6220d2db6fb9a8902bda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0