#012

Jag ligger ju efter som fan egentligen.

1. Northern Portrait - Napoleon Sweetheart.
Att följa upp en debutsingel (The Fallen Aristocracy) som redan räknas som en klassiker (den toppade skivbolaget Matinées försäljningslista i flera månader) är svårt. Men Northern Portrait lyckas med en minst lika bra. Den här gången finns det lite mer influenser av Echo And The Bunnymen och The Wild Swans i musiken än tidigare (tänker framför allt på de svepande syntharna).
2. Twig - Life after ridge med tillhörande releasekalas
Precis som med singeln här ovanför, den här skivan släpptes lite tidigare i september. Först igår var det releasefest på King Kong. Fin kväll. En vän fick ett glas vatten över sig av Sarah Nyberg Pergament (aka Action Biker) för att han inte visste vem hon var. Dj:n spelade Haninge punks, Twig gjorde sitt jobb och det var knökfullt och livat. Skivan? Det mesta har hörts förut. Såklart att det är jävligt bra.
3. The Harmony
Tillmanns
är ett av mina svenska favoritband. Nu verkar den ena halvan börjat med ett elektroniskt projekt under namnet The Harmony. Studio-vibbar? Ja. Tre låtar ligger uppe på myspace. Lyssna!
www.myspace.com/theharmonymusic
4. Nordpolen - På Nordpolen
Debuten förtjänar hypen. Som fan. Jag lyssnar på den här skivan om och om igen.

Kommentarer
Postat av: Hugo

Hoppas att det inte var jag som fick vatten på mig. Det känns inte så, men jag var ganska lost, heh.

2008-10-06 @ 17:28:27
URL: http://bananjuice.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0