#027

Jävlar vad fort tiden går. Snart december och elva månader borta.

Sonic gör som vanligt en summering av året. En hundring på att Glasvegas och Joel Alme finns med. Och för att citera min vän Filip: "Visst är Glasvegas-skivan bra, men att alla hyllar den visar bara att det inte kommit så mycket bra skivor i år".

Jag håller med. Det har kommit en hel del ok skivor i år, men inte speciellt mycket fantastiskt. Det senaste i skivväg som dock var jäkligt bra var Dan Lissviks soloskiva. Mycket bra.

En kort lista över den senaste veckans bästa företeelser som inte nödvändigtvis har med musik att göra:

1. Ordfronts utförsäljning
Jag köpte Svensk nazism, Fotboll förklarar världen, Att Göra TV-program och två hittills sekretessbelagda julklappar.
2. Casiokids på SITC
Det svängde som attan! Jag hörde jämförelser innan med Hot Chip, men jag tycker också att det liknar bob hund en aning. Synd bara att jag var tvungen att kila iväg tidigare. Jag höll på att somna stående.
3. Martin Kann och bob hunds återkomst
I DN bekräftar Martin Kann att bob hund släpper en ny skiva inom en snar framtid (annars skulle han nog inte säga att han jobbar med ett omslag till en sådan). "Snart" är dock en definitionsfråga.
4. Internationella potatisåret
Den konstigaste men roligaste artikel jag skrivit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0