#024

Jag tror jag vet varför jag läser SvD så ofta. Det är inte för "Stockholmsnatt", utan snarare för att SvD även i kulturen är så otroligt sunkborgerlig att de blir en karikatyr på sig själva. Senaste exemplet är kungen, poserandes på förstasidan till "Min Helg" (helt enkelt en helgbilaga). I en intervju berättar kungen om sina bästa musikupplevelser och enligt kungen själv är något av det bästa en person kan göra att "sitta på en kobbe i skärgården och lyssna på Pink Floyd".

Vad är det som gör att svenska borgare kastat sig över Pink Floyd och slukat dem med hull och hår? Först Reinfeldt och sen kungen.

http://www.youtube.com/watch?v=FIw4vFEQDEk


Kommentarer
Postat av: Filip

Lite sen kommentar kanske, men det gjorde ont i magen att se det där youtube-klippet. Snacka om att inte förstått ett smack om PF.

2008-12-02 @ 20:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0