#022

Jag såg att But Is It Art? (frågan är dock vem, mer specifikt som gjort det) har reklampostat i min blogg. Men det tycker jag bara är rysligt trevligt!

Jag skriver därför lite av ett hyllningsinlägg: But Is Art? har (antagligen extremt omedvetet) haft ett pyttelillfinger med i spelet i en hel del jag gjort det senaste året. Jag tänker bland annat på en spelning med Fosca och Friday Bridge på Cosy Den i våras. En av mina bästa vänner fyllde år och hade antagligen fått för mycket alkoholhaltig dryck i kroppen. Mot slutet av Foscas spelning fick jag rädda henne från att ramla in i en synth. Samma kväll träffade jag också min nuvarande flickvän Åsa, och lite av klickandet berodde nog på att vi från början förstod att vi hade en likvärdig musiksmak (vi diskuterade nog Friday Bridge redan första kvällen där).

Fosca gjorde den bästa spelningen på Rip it up 2007 (min favorit bland festivalerna jag besökt). But Is It Art släppte den. Fosca och Friday Bridge tonsatte sommaren i år. Och dessutom har det här bolaget släppt en hyllningsskiva till Television Personalities.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0