#029

Igår var det en bra låt med ett band jag inte gillar, idag är det en rätt så usel låt med ett band jag älskar (och dessutom från deras storhetstid). Det är New Order vi talar om. Ser jag mellan fingrarna och ser det som gjordes fram till 1989 är de bäst. Det som gjordes efteråt döljs bakom mitt långfinger.
  1981 (tror jag) gjorde de en flexi-singel med två låtar som delades ut på Haciendas julfest det året. Singeln har katalognumret FAC51B, dvs precis efter att Movement (FAC50) släpptes. Låten kan snarast beskrivas som om någon spelat in en robot sjungandes blinka lilla stjärna i en burktelefon. Ni hör ju hur den beskrivningen låter. Se det mer som kuriosa än ett typexempel på ett fantastiskt band på toppen av karriären.

New Order - Rocking Carol
http://www.mediafire.com/?zivnymtj2yy

och singelns b-sida!
New Order - Ode To Joy
http://www.mediafire.com/?cjky0zmtnyz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0