#007

Jag har mycket att skriva om och inget jag riktigt kommer mig för att skriva ändå. En tanke har jag dock, Emanuels topp 10- extramaterial på deluxeskivor. Ofta är mycket bara skit. Jag skulle tro att de flesta låtarna på sådana skivor mest åtföljs av texten "home demo" eller "acoustic version" vilket oftast bara är dödligt tråkigt. Jag återkommer med listan såfort jag verkligen funderat ut vad jag tycker.

Igår spelade jag skivor  på landet (med Mattias) så att han även i framtiden kan vistas i Stockholm och fixa gig. Jag peppar på Monster Bobby till exempel! Kommer ihåg att jag såg honom på emmaboda 2006, i något camp som David and the Citizens ställt i ordning. Mitt starkaste minne är under spelningen med Bobby McGee's där Jimmy (Visst är det så han heter? Eller?) lite ironiskt påpekade att någon tidning beskrivit det hela som "extreme twee" för att sedan fråga vad det kunde betyda. Någon i publiken börjar sedan svara på frågan. Och sen sägs det ju att ironi är den lägsta formen av humor...

Nåja, låtar från igår, då jag börjat med den goda vanan att skriva upp allt. (Att anteckna är skoj)
Slipslide - Let Things Fall Apart
Honeydrips - I Wouldn't Know What To Do
Biff Bang Pow - There Must Be A Better Life
Gang Of Four - Natural's Not In It
Boyracer - So Fucking Swedish
Family Fodder - Savoire Faire
Vermont Sugar House - Braveheart
Occasional Keepers - Elsinore
Victorian Tin - Agony Flower
Beat Happening - Redhead Walking
The Wake - American Grotto
Northern Portrait - Crazy
Days - Downhill

Sen Mattias och JSSFRK

Dinosaur Jr. - Freak Scene
Joy Division - Transmission
Dag För Dag - Racing To Racine
Daniel Johnston - True Love Will Find You In The End
Richard Hawley - Serious
Orange Juice - Wan Light
The Sunny Street - Morton And Claude

Culkin spelar. Mattias pratade innan om att de skulle spela väldigt högt. Först tyckte jag inte att det var så högt, ända fram tills att jag upptäcker att jag måste skrika in i Anders öra fast jag kanske är en decimeter bort.

Sebadoh - The Freed Pig
Håkan Hellström - Kär I En Ängel
The Margarets - Sally
The Cure - The Upstairs Room
The Smiths - Hand In Glove
The Magnetic Fields - The Desperate Things You Made Me Do
Friday Bridge - Eyes Without A Face
De La Soul - Me, Myself And I
Cloetta Paris - Secret Eyes
Pet Shop Boys - Rent
Felt - Rain Of Crystal Spires

Mattias tar över en stund, innan kvällens sista låt:
Broder Daniel - Hold On To Your Dreams

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0